Szukaj

Zasady żywienia sportowców

Każda osoba uprawiająca sport wie, że odpowiednie odżywianie i regularność posiłków to podstawa do tego, by móc zmniejszyć tkankę tłuszczową, jeśli ma potrzebę. Po intensywnym wysiłku fizycznym, organizm potrzebuje więcej węglowodanów. Ważne jest, by przed treningiem dostarczyć odpowiednią ilość glikogenu, organizm wówczas będzie bardziej wydajny. Należy pamiętać o tym, żeby przed zaplanowanym wysiłkiem fizycznym nie spożywać ciężkostrawnych potraw. Ważne jest, by na trening zabierać ze sobą wodę, ponieważ poprzez pocenie się, tracimy ją, dlaczego należy uzupełnić jej utratę.

Można również uzupełniać płyny napojami izotonicznymi. Podczas treningu niekorzystna będzie woda gazowana. Przy sportach wytrzymałościowych zalecane jest spożywanie pełnowartościowego białka. Po treningu czas na regenerację, gdzie należy uzupełnić zapasy glikogenu w mięśniach i wątrobie oraz wody, a także uzupełnić straty węglowodanów i białka, którego ilość musi być zależna od intensywności ćwiczeń. Takie zalecenia są raczej dla sportowców, którzy uprawiają sport regularnie i na swój sposób wyczynowo.

Dodaj komentarz