Szukaj

Kategorie

Odżywianie w czasie ciąży

Będąc w ciąży, to co podczas tego okresu się spożywa, ma ogromny wpływ na rozwój dziecka. Dlatego bardzo ważna jest zdrowa i odpowiednio zbilansowana dieta. W czasie ciąży trzeba unikać wiele rzeczy. Trzeba unikać surowego mięsa, ryb, fast foodów i innych, które mogą przyczynić się do rozwoju infekcji. Ciężko jest powstrzymać ochotę na czekoladę, jednakże należy starać się jej unikać. Podobnie jak orzechy są to pokarmy alergenne, zatem dziecko może być na nie uczulone. Przybranie na wadze w okresie ciąży jest nieuniknione, dlatego trzeba zrezygnować ze słodkich napojów gazowanych i tłustych przekąsek. Należy unikać wszelkich potraw i innych produktów, które zawierają konserwanty.

W okresie ciąży i nie tylko właściwym posunięciem jest picie wody, około 2 litrów dziennie, by nie dopuścić do odwodnienia własnego organizmu, a także dziecka. Warto zrezygnować z picia mocnej kawy i pić soki owocowe i warzywne oraz mleko. Wypijanie napojów pomaga w zwalczaniu mdłości i nudności. W ciąży najważniejsze jest, by jeść zdrowe i świeże produkty. Warto jeść dużo zielonych warzyw i pomarańczy, a także czerwone mięso, które może uchronić przed anemią. Mleko i przetwory mleczne dostarczą dużo wapnia, które dziecko potrzebuje. Podczas ciąży warto pamiętać o witaminie B oraz beta-karotenie, a także trzeba dostarczać organizmowi witaminy C.

Dodaj komentarz