Szukaj

Odżywianie podczas treningu

Codzienna aktywność fizyczna zwiększa wydatki energetyczne organizmu. Więc nawet, jeśli celem treningów jest spadek tkanki tłuszczowej, trzeba zwiększyć kaloryczność diety. Z pewnością trzeba pamiętać o jedzeniu śniadania. Bilans odżywczy posiłków powinien być odpowiedni. Każdy z posiłków powinien składać się z właściwej ilości białek, tłuszczy i węglowodanów. Te ostatnie są podstawą żywienia i głównym źródłem energii. Każde danie powinno również zawierać warzywa i owoce, będące źródłem wielu witamin i minerałów. Dieta powinna być przyporządkowana indywidualnie, gdyż każda osoba ma inne wymagania i nawyki żywieniowe, dlatego dietetyk zawsze podchodzi indywidualnie do swojego pacjenta.

Przy aktywnym wysiłku fizycznym, a właściwie przed nim, należy również zjeść posiłek. Systematyczne posiłki w czasie treningu zapewnią odpowiednią dietę. Przedtreningowy posiłek powinien być konsumowany od półtorej do dwóch godzin przed wysiłkiem. Posiłek taki powinien zawierać węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, czyli pieczywo razowe, grube kasze, ryż brązowy, makarony pełnoziarniste. Po treningu również trzeba zadbać o posiłek, by nadrobić straty w organizmie i niedobory.

Dodaj komentarz