Szukaj

Błonnik- co jeść, aby schudnąć w zdrowy sposób

Błonnik spełnia ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu przewodu pokarmowego. Z pewnością zmniejsza uczucie głodu, wspomaga metabolizm i zastępuje pokarm, co daje uczucie sytości. Stąd dieta oczyszczająca powinna zawierać błonnik, który jest zdrowy i łatwo można wprowadzić go do swoich posiłków. Błonnik pomaga walczyć z otyłością oraz zmniejsza poziom cholesterolu. Błonnik może być w postaci suplementów lub w produktach spożywczych. Z pewnością błonnik można znaleźć w otrębach pszennych, które są pełnoziarniste, wypełniają żołądek i są bardzo zdrowe. Trzeba je wprowadzać do diety stopniowo, nadmiar może spowodować efekt przeczyszczający lub silne zaparcia i po prostu zaszkodzić. Otręby w odpowiedniej dawce wspomogą metabolizm i pomogą w utracie kilogramów. Ważne, by pić dużo wody. Otręby świetnie nadają się do panierowania kotletów czy do jogurtu naturalnego.

Błonnik zawierają także suszone owoce. Suszona śliwka ma właściwości odkwaszające, pomaga przesuwać pokarm w jelitach. Zjadanie kilku śliwek dziennie pomaga przyspieszać trawienie. Owoce te można dodawać do musli, albo spożywać w postaci przekąski. Zamiast śliwek, mogą to być również suszone brzoskwinie, figi, a także jabłka lub morele. Kokos zawiera także dużo błonnika, najczęściej można spożywać go w postaci wiórek. Oprócz błonnika jest też bogaty w potas w potas, żelazo, wapń i witaminy. Gotowe wiórki kokosowe można dodawać do jogurtu, płatków owsianych lub deseru. Wiórki może zastąpić oczywiście świeży owoc.

Dodaj komentarz