Szukaj

Zasady zdrowego odchudzania

Chcąc stracić na wadze, trzeba stosować się do kilku bardzo ważnych wskazówek. Ważne jest, by spożywać od 4-5 posiłków dziennie, w odstępie od 3-4 godzin. Każda potrawa powinna zawierać białko, warzywa i węglowodany złożone. Posiłki powinny być niewielkie, lecz częste. W ten sposób głód jest cały czas zaspokojony. Na samym początku trzeba zmienić nawyki żywieniowe i znaleźć błędy, które natychmiast trzeba wyeliminować. Ważne w diecie jest to, by jeść powoli i nie przejadać się, pozostawiać uczucie niedosytu. Oznaka sytości pojawia się dopiero po 20 minutach od rozpoczęcia posiłku. Bardzo ważna jest aktywność fizyczna, warto ćwiczyć codziennie po 40 minut lub 3 razy w tygodniu po 1, 5 godziny.

W zdrowym odchudzaniu trzeba stosować produkty zdrowe, nieprzetworzone i świeże, a unikać gotowych dań, fast foodów, czy dań z torebek. Najkorzystniejsze podczas gotowania będzie gotowanie na parze, duszenie bez dodatku tłuszczu, pieczenie oraz grillowanie bez tłuszczu. Codzienne śniadanie jest bardzo ważne w zdrowym odchudzaniu. Pobudza metabolizm do działania na cały dzień. Nie wolno z kolei podjadać między posiłkami, zamiast tego można pić wodę lub jeść świeże warzywa. Należy starać się przyzwyczaić swój organizm do kierowania przyjmowania posiłków i rozróżniać, czy jest się głodnym, czy tylko pojawia się ochota.

Dodaj komentarz