Szukaj

Zasady diety DASH

Założyciele diety podzielili ją, a właściwie zalecane produkty w niej, na 8 podstawowych grup. Do pierwszej grupy należą produkty zbożowe, do których zalicza się pieczywo razowe, makarony żytnie, ryż brązowy. Są one bogate w błonnik pomagający obniżyć poziom cholesterolu. Do drugiej grupy należą warzywa, najbardziej takie, które przede wszystkim zawierają błonnik, ale również potas, magnez, itd. Warzywa liściaste są wskazane: sałata, szpinak i kapusta. Do trzeciej grupy zalicza się owoce. Szczególnie jabłka i owoce jagodowe. Gruszki czy brzoskwinie należy ograniczać.

Do czwartej grupy należy chudy nabiał, który jest bogaty w wapń, witaminę D oraz białko. Należy pamiętać również o mleku, jogurtach naturalnych, maślankach, kefirach, a także twarogach. W piątej grupie znajdują się chude mięsa, szczególnie drób i ryby. Ryby to z pewnością łosoś, makrela, sardynki, będące źródłem kwasów Omega-3. Do szóstej grupy należą nasiona i orzechy. Chodzi o nasiona warzyw strączkowych, fasolę, soczewicę, groch, itd., a także pestki dyni lub sezam. W siódmej grupie można znaleźć tłuszcze, szczególnie te roślinne. W ósmej natomiast znajdują się słodycze o jak najmniejszej zawartości tłuszczu.

Dodaj komentarz