Wpisy w miesiącu: Październik 2016

Nawyki żywieniowe

image Oprócz nawyków w zachowaniu można wyszczególnić również dobre nawyki żywienia. To jak się odżywiamy również zależy od tego, co jedliśmy w latach najmłodszych. Co robiła na obiad mama czy babcia. Jeśli byliśmy nauczeni, że jemy dwa dania a po nim deser to jest to pewien nawyk. Gorzej, jeśli został nam wpojony nawyk jedzenia dwóch obiadów: i w domu, i u babci. Dziecko powinno uczyć się od najmłodszych lat zdrowo odżywiać, chociaż każda mama wie, że dzieci uwielbiają to, co niezdrowe. Zwłaszcza słodkości. Ale nie powinno się dopuszczać do takiej sytuacji, w której dziecko je deser przed obiadem. To sprawi, że nie będzie chciało jeść obiadu. Deser powinien służyć jako nagroda. Ważne, aby nauczyć dziecko jeść dużo owoców i warzyw. Dzięki temu nie będzie miało problemu, by samodzielnie sięgać po tego rodzaju przekąski. Jednak, nie wolno zapominać o tym, że trzeba jeść wszystkiego po trochę. Organizm powinien mieć dostarczane wszystkie składnikiem po trochę, tak by były dostarczane wszystkie witaminy. Rodzic nie powinien dopuścić także do takiej sytuacji, w której dziecko je w szkole chipsy i paluszki zamiast zdrowych kanapek zrobionych w domu. Dziecku trzeba pokazać to co dobre już w najmłodszym wieku.

Inne nawyki

Nawyki każdego z nas kształtują się poprzez sposób życia prowadzony w danej rodzinie. Mogą to być nawyki związane z uprawianiem sportu, tańcem czy grą na instrumencie. Nawyki wiążą się także z zainteresowaniem. Podobnie jest w tym przypadku. Dobre nawyki możemy sobie wpoić sami. Ale, gdy dziecko jest małe, to jeszcze nie wie, co go tak naprawdę w życiu interesuje i jakie umiejętności chciałoby rozwijać. Ważne, by dziecko robiło cokolwiek. Nie powinno się doprowadzić do takiej sytuacji, w której dziecko czy później już osoba w wieku dojrzewania nie miała żadnych obowiązków. To również składa się na dobre nawyki. Dobre nawyki to dobre wychowanie, to rozwijanie umiejętności, praca nad własną osobą, to pomoc innym. Wiele czynników składa się na to, by mówić o dobrych nawykach. Gdy widzimy dobrze wychowaną osobę, to może się zrobić miło. Jest wiele sytuacji w życiu, w których można się przekonać, kto jak jest wychowany. Drobnym przykładem może być sytuacja, kiedy ustępujemy miejsca starszej osobie w tramwaju czy autobusie. Nie każdy ma taki nawyk wpojony. Jeśli nie chce się popracować nad złym zachowaniem danej osoby to może być ciężko wpłynąć na jej poprawę. Osoba zainteresowana musi chcieć sama.

Skąd się biorą dobre nawyki?

Czym są dla nas dobre nawyki i jakie mogą być ich rodzaje. Dobre nawyki mogą być związane z ludzkim zachowaniem, mogą być także związane ze sposobem życia. Zacznijmy od tego skąd się biorą dobre nawyki. Przede wszystkim wynosi się je z domu. Poprzez obserwację rodziców i ich zachowanie dobre lub złe, możemy ich naśladować. Dlatego po zachowaniu dziecka, na przykład w szkole, można stwierdzić, jaka jest sytuacja w domu, czy jest ono dobrze wychowane i jakie ma nawyki. Gdy załapie się w życiu pewne nawyki, to później może być je ciężko zmienić. Jeśli jesteśmy nauczeni, że kultura wymaga tego, aby mówić „dzień dobry”, „do widzenia”, „dziękuję” i wiele innych słów, które pokazują poziom wychowania, to tego będziemy przestrzegać. Też to jest spowodowane, że takie zachowanie narzuca nam tradycja i obyczaj polski. Jednak nie każdy musi ją przestrzegać. Dobre nawyki wiążą się też z tym, jak będziemy postrzegani przez innych. Niektórzy twierdzą, że nie interesuje ich to, co o nich sądzą inni. Ale czy nie jest milo i kulturalnie, gdy ludzie są dla siebie uprzejmi? Z pewnością jest to lepszy sposób na życie. O dobrych nawykach można także poczytać w wielu książkach mówiących o dobrym zachowaniu.

Inne relaksujące metody

image Skąd się bierze u człowieka potrzeba relaksacyjna. Każdy z nas jest w pewnym momencie przemęczony codziennymi obowiązkami i potrzebuje zrobić coś dla siebie, coś co go odpręży. Jakie są sposoby na to, by człowiek oderwał się od rzeczywistości. Jednym ze sposobów jest wizyta w ośrodku SPA. Można tam spotkać mnogie ćwiczenia relaksacyjne, które poprawią naszą kondycję psychiczną. Komfort psychiczny jest w życiu najbardziej potrzebny. Nic nie zadaje takiego bólu, jak ból psychiczny. Nawet ból fizyczny ie jest tak silny. W takim ośrodku SPA możemy się spotkać z różnymi masażami wykonanymi przez specjalistów i przez przystosowany do tego odpowiedni sprzęt. Jednak najbardziej skuteczny jest wykonany masaż ręczny. On najbardziej zrelaksuje masowaną osobę, jej spięty kark i ramiona. To właśnie w tych miejscach zbiera się najwięcej negatywnych emocji. Warto dodać, że rozluźnienie jest potrzebne nie tylko wtedy, gdy jesteśmy zestresowani, ale także, gdy wykonujemy siedzącą pracę. Gdy spędzamy tygodniowo 40 godzin przed komputerem, ponieważ tego wymagają od nas obowiązki w pracy, to nie ma się co dziwić, że po pewnym czasie ból pleców nas nie opuszcza. Doskonałe ćwiczenia relaksacyjne to także pływanie.

Domowe sposoby na relaks

image Jakie są metody na to by się w życiu zrelaksować. Każdy wie, co go najbardziej odpręża i relaksuje. Dla jednych z nas jest to gorąca kąpiel z dodatkiem olejków zapachowych, dla innych czytanie książki pod ciepłym kocykiem z herbatą w ręku. Jeszcze inne osoby lubią odreagować stres poprzez uprawianie sportu i korzystania ze świeżego powietrza. Skąd się bierze stres? W życiu jest wiele momentów, które powodują u nas stres oraz zdenerwowanie. Zależne jest to też od tego, jak bardzo jesteśmy odporni na sytuacje stresową. Dla jednych z nas stresem może być pierwszy dzień w pracy, a dla innych jest to dzień jak każdy inny z tego względu, że zdają sobie sprawę, że na pracy świat się nie kończy. Niepowodzenia i potyczki zdarzają się każdemu z nas. W stresującym momencie życiowym można przeprowadzać różne ćwiczenia relaksacyjne. Najlepsze sposoby to domowe sposoby. Najlepiej jest się położyć i wykonać kilka głębokich oddechów. To nas najbardziej uspokoi i gdy jesteśmy wyprowadzeni z równowagi, sprawi, że wrócimy to stanu przed zdenerwowaniem. Kolejną metoda jest liczenie od 100 w dół, dzięki czemu nasze zdenerwowanie skupia się na liczeniu a nie na tym, co nas wyprowadziło z równowagi.

Sport jako ćwiczenia relaksacyjne

Jeśli nie radzimy sobie ze stresem i nie pomagają nam domowe sposoby, to należy szukać innych sposobów na rozładowanie emocji. To zależy od osobowości każdego z nas. Jedni czują potrzebę zamknięcia się w pokoju i nie życzą aby ktokolwiek mieszał się w ich problemy. Inni, natomiast, czytują potrzebę rozmowy z innymi. Rozmowa jest doskonałym sposobem na wyrzucenie z siebie żalu i gniewu. Jak widać każdy ma inne metody na rozładowanie stresu. Jeśli wymienione sposoby nie pomagają, to może warto wybrać się na ćwiczenia, które nas odprężą. Do takich należy m.in. joga. Jest to rodzaj ćwiczeń, które naciąga całe ciało. Jeśli człowiek jest spięŧy, to jego ciało również jest spięŧe. Tak się kumulują w człowieku nerwy. Jeśli nie wiemy jakie wybrać ćwiczenia relaksacyjne, to warto spróbować właśnie jogę. Oprócz tego, że poprawi się nasza kondycja fizyczna, ciało będzie bardziej gibkie, to lepiej poczuje się nasz umysł, a także nastrój będzie w lepszej formie. Można również polecić inne kategorie gimnastyki. Sport jest najlepszym sposobem na to byśmy się poczuli zrelaksowani i odprężeni.