Szukaj

Wpisy w miesiącu: Marzec 2015

Jak wypracować atrakcyjną sylwetkę?

Aby nie tylko być szczupłym, ale przede wszystkim zdrowym należy znaleźć taki oto złoty środek, który pomoże w odchudzaniu, natomiast nie wyniszczy organizmu osoby, która się odchudza. Najlepiej również zadbać o wyrzeźbienie pięknej sylwetki, a jak można to zrobić, to tylko na specjalnie dobranych indywidualnych ćwiczeniach fitness. Jeśli zdecydujemy się na indywidualnego trenera fitness, wówczas to on poprowadzi odchudzającą się osobę przez całą tą trudną i pełną wszelkich wyrzeczeń drogę.

Instruktor fitness powinien tak dobrać ćwiczenia, które sprawią, iż popracuje się nad tą częścią ciała, względem której mamy jak najwięcej problemów odchudzających i nie można w pełni osiągnąć takiego stanu jaki akurat chcemy. Tylko prawidłowe ćwiczenia mogą doprowadzić, iż sylwetka będzie zgrabna i smukła, a przy tym bardzo wysportowana, co można już nawet zauważyć po paru ćwiczeniach. Oczywiście można też zażywać suplementy diety, ale to już trzeciorzędne.

Dieta białkowa

8W ostatnim czasie, głośno było o przypadkach stosowania diety znanego lekarza dietetyka z Francji. Dieta białkowa zrobiła w Polsce prawdziwa furorę, jednak czy do końca jest to bezpieczna dieta? Tego niestety nie możemy jeszcze sprawdzić. Jak mówią dietetycy nie istnieją jeszcze badania, które potwierdzałyby skuteczności jej stosowania. Dowodem jest spadek wagi – odpowiadają zgodnym chórem, zwolennicy tej diety. Tak, ale nikt jeszcze nie zbadał skutków ubocznych takiego odchudzania. To bardzo niebezpieczna dieta. Z jednej strony, owszem waga spadnie, ale z drugiej, dieta ta może spowodować duże spustoszenie w naszych organizmach. Nie jesteśmy przyzwyczajeni do przyjmowania tak dużych dawek białka jednorazowo – ostrzegają lekarze. I to, może bardzo niekorzystnie odbić się na naszym organizmie. Cóż z tego, ze w krótkim czasie możemy stracić nawet 20-30 kg .? W tym czasie, nasze nerki mogą zupełnie przestać pracować, a takie sytuacje niestety zdarzają się , jako powikłania po tej diecie. Kolejnym organem, na który opisana dieta ma bardzo niekorzystny wpływ, jest mózg człowieka.

Zdrowe i piękne włosy

Nie ulega wątpliwości, iż to kobiety szybciej reagują na takie schorzenia jak wypadanie włosów. Jednak w głównej mierze same się przyczyniają do powstawania tego problemu. Przede wszystkim związywanie włosów w koński ogon, przy użyciu ciasnej gumki wpływa negatywnie na włosy. Część z nich bowiem wypada już przy wykonywaniu tej fryzury, a reszta upiętych włosów, nie mająca grama swobody sprawia, iż stają się one bardzo słabe i później wypadają. Ponadto liczne kuracje, takie jak farbowanie, szczególnie tanimi farbami przyczyniają się do osłabienia włosów. Jeżeli kobieta pragnie czuć się atrakcyjna i nadać swoim włosom inną barwę, powinna jednak zdecydować się na wizytę u fryzjera, który oferuje farby wysokiej jakości, niewątpliwie zdrowsze dla włosów.

Z pewnością dzięki temu, wypadanie włosów będzie mniej intensywne. Ponadto zaleca się ograniczanie do minimum wszelkich lokówek i prostownic, które maja działanie bardzo wysuszające i sprawiają, iż włosy są osłabione, a co za tym idzie masowo wypadają. Jak widać, każda kobieta może zapobiec takim problemom jak wypadanie włosów, myśląc czasami o tym, iż ich zdrowie jest dużo ważniejsze, od nagminnego prostowania czy farbowania. Zdrowy wygląd włosów jest bowiem bardzo doceniany, gdyż oznacza zdrowie całego organizmu.

Wizyta u dietetyka

Dietetycy potrafią w taki sposób dostosować nam jadłospis, byśmy skutecznie zrzucili wagę. Przez to, że jesteśmy pod ich obserwacją, mamy pewność, że nie zagrażamy w żaden sposób swojemu organizmowi. Najważniejsze w całym zrzucaniu wagi jest zdrowe odżywianie, bowiem ono zawsze nam powinno towarzyszyć jeśli chcemy mieć idealną figurę. Tak samo jak i w trakcie utraty wagi, tak i po zrzuceniu zbędnych kilogramów, zdrowe odżywianie pozwoli nam utrzymać dobrą formę.

Jeśli będziemy dbać o to co jemy, czyli będziemy się zdrowo odżywiać, waga nie powinna być dla nas żadnym problemem. Nie należy zapominać, że zdrowe odżywianie wpływa na zachowanie ogólnego zdrowia organizmu. Dzięki zdrowej żywności skutecznie możemy uniknąć bardzo wielu schorzeń jakie niesie za sobą otyłość i nieprawidłowe żywienie. Ponadto jeśli wprowadzimy jeszcze do swojego trybu życia sport oraz ćwiczenia, dodatkowo pomożemy sobie w utrzymaniu zgrabnej figury i zachowaniu zdrowia.

Białko dla organizmu

Do prawidłowego funkcjonowania, organizm potrzebuje białka, ale nie w takiej ilości. A, kiedy dokładnie przeczytasz przepisy francuskiego dietetyka, sam dojdziesz do wniosku ze ilość białka, jest kilkukrotnie razy wyższa, niż dopuszczalne maksimum dziennego spożycia. To może niepokoić. W diecie nie ma praktycznie w ogóle glukozy, a organizm bardzo jej potrzebuje. Zamiana białka w glukozę, to bardzo skomplikowany proces.

Brak glukozy, może się zatem bardzo niekorzystnie odbić, na funkcjonowaniu naszego mózgu. Wnioski nasuwają się same. Zanim zaczniemy stosować jakąkolwiek dietę, warto poczytać tez opinie lekarskie, o sposobach odchudzania. Warto zapoznać się także, z negatywnymi opiniami. Nie wolno bezgranicznie ufać tylko pozytywnym komentarzom. Waga wagą, ale chyba lepiej, mieć parę kilogramów więcej i zachować pozostałe narządy w dobrym stanie, niż być bardzo chudym, ale chorym, ogólnie zarówno nadmierna tusza jak i przesadne bycie chudym nie poprawi ogólnego naszego stanu zdrowia.

Ćwiczenia na atrakcyjną sylwetkę

Zakup jakiegoś urządzenia do ćwiczeń, na przykład rowerka, bieżni bądź steppera niesie za sobą same korzyści, bowiem bez wychodzenia z domu będziemy mogli ćwiczyć jak w swojej małej, domowej siłowni. Jest to o tyle wygodne wyjście, że nie będziemy musieli tracić cennego czasu na dojazdy do profesjonalnej siłowni. Będziemy mieli również możliwość ćwiczenia ile będziemy chcieli i kiedy tylko najdzie nas ochota, bez dodatkowych opłat jakie pobierają siłownie.

Ćwiczyć możemy w domowym zaciszu nie tylko na profesjonalnych sprzętach, również zwyczajna, codzienna gimnastyka, do której nie potrzebujemy żadnego sprzętu potrafi zdziałać z naszą figurą cuda, trzeba tylko wiedzieć jakich części ciała kondycję chcemy poprawić. Jeśli jednak stać nas na prywatnego trenera, warto nad nim pomyśleć z tego względu, że taki trener wie jakich ćwiczeń nam potrzeba na jakie partie ciała. Przez jego ciągły nadzór będziemy mieli pewność, że ćwiczenia nie idą na marne, że prawidłowo je wykonujemy. Z takim prywatnym trenerem, z pewnością waga naszego ciała będzie idealna.

Jak skutecznie się odchudzać?

Najlepszym wyjściem jest zatem zjadanie cztery do pięciu razy dziennie mniejszych posiłków, przekąsek. Lecz owe przekąski powinny być bogate we wszelkie wartości odżywcze. Nie ma tu mowy o jakichkolwiek pustych kaloriach, które nic nie wnoszą do naszego organizmu, jedynie tylko i wyłącznie odkładają się na ciele. A ponadto zdrowe odżywianie w postaci małych przekąsek jest bardzo dobrym sposobem na prawidłowe utrzymanie cukru z naszym organizmie, ponieważ jest on również potrzebny. Jeśli natomiast objadamy się nadmiernie, wówczas mamy sporo cukru, jednak po dłuższej chwili jest ton przetrawiony i czujemy się ospali, zmęczeni, a nawet brakuje takim osobom często prawidłowej koncentracji.

 

Natomiast małe porcje, które są częste dostarczają naszemu organizmowi cały czas niezbędnych kalorii, które są pożyteczne i odpowiednio potraktowane przez organizm, aby był zdrowy i funkcjonował prawidłowo. Powszechnie wiadomo, iż stajemy się tym co jemy. Jeśli nasza dieta nie jest za bardzo urozmaicana we wszelkie składniki mineralne i w witaminy, wówczas diametralnie może to odbić się na wyglądzie. Skóra staje się zwiotczała, sucha, podobnie bywa z cerą, a ponadto czujemy się bardzo osłabieni, co jest spowodowane oczywiście niedoborem jednej z witamin.

Popularne diety nie zawsze dobre

a-bowl-of-salad-1401249-mJest wiele popularnych diet, na przykład dieta kopenhaska, soutch beach czy Dukana, które cieszą się wielką popularnością. Ich skuteczność gwarantuje wiele osób, jednak zastanawiając się nad zastosowaniem którejś z nich, trzeba koniecznie pamiętać, że nawet jeśli dieta jest skuteczna, to nie oznacza to, że jest dobra. Odchudzanie bowiem powinno być skuteczne, ale zdrowe, a przy tym jego skutki powinny być stałe. Nie sztuką jest schudnąć, nawet w krótkim czasie, oszałamiającą ilość kilogramów jeśli będzie to odchudzanie całkowicie niezdrowe, spustoszy organizm, a przy tym za kilka tygodni pojawi się efekt jojo.

 

Poza tym trzeba mieć świadomość, że stosowanie diety jest wstępem do zmiany nawyków żywieniowych już na stałe. Osoby, które myślą, że wystarczy stosować dietę przez tyle czasu, by schudnąć, a potem znów można odżywiać się jak dawniej, mylą się i jeśli tak zrobią, na pewno szybko zaprzepaszczą skutki odchudzania. Trzeba także rozsądnie podejść do każdej diety. Na przykład dieta kopenhaska rzeczywiście bywa reklamowana jako skuteczna, ale wystarczy popatrzeć na jej jadłospis, by przekonać się, że jest bardzo restrykcyjna. Nie jest to więc dieta dla każdego. Po jej zakończeniu może pojawić się efekt jojo, a nawet problemy zdrowotne, gdyż podczas jej stosowania nie dostarcza się do organizmu wszystkich niezbędnych mu składników, jest to dieta uboga w składniki odżywcze. Co więcej, często wiąże się z głodem i osłabieniem, nie wszyscy więc będą mogli pozwolić sobie na jej stosowanie (jeśli np. pracują fizycznie).

Popularne diety

Dieta stała się bardzo modna w ostatnim dziesięcioleciu, ponieważ kobiety patrząc na wychudzone wręcz modelki, które owszem wyglądają atrakcyjnie, ponieważ są nie tylko szczupłe, ale również wysokie, a ponadto makijaż, strój również robią swoje. Oglądając to zwykła kobieta porównuje się z taką modelką, utożsamia się z nią, co oczywiście często bywa dla niej bardzo niekorzystnie. I co za tym idzie, to zbyt niska samoocena, a nawet początki depresji.

 

Dążąc do szybkiego i skutecznego odżywiania, często młode kobiety, dziewczyny popadają w anoreksję, ponieważ są niewłaściwie prowadzone w celu schudnięcia. A tutaj liczy się przecież nie tylko zdrowe odżywianie, ale przede wszystkim zdrowie i umiar. Należy więc więcej ćwiczyć, pójść na fitness, aniżeli łykać nadmierną ilość suplementów diety i nadmiernie się odchudzać, ponieważ zaburza to gospodarkę całego organizmu. A gdy raz do tego dojdzie, może być nieodwracalne.

Aktywność fizyczna to nie tylko sport

Powszechnie wiadomo, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna podczas odchudzania. Nie zawsze jednak jest możliwość wylewania siódmych potów na siłowni i nie zawsze też jest taka konieczność. Osoby, które do tej pory unikały wszelkiego ruchu, nie mogą od razu przedsięwziąć forsownych treningów, muszą zacząć od małych zmian. Nawet one dadzą pozytywny efekt, choćby jeśli chodzi o samopoczucie, ale bardzo ważne jest, by zmiany te wiązały się z przyjemnością. Inaczej bowiem zmuszanie się do danych działań będzie prawdziwa katorgą i będzie się tego unikać, a systematyczność jest bardzo ważna.

 

Warto przede wszystkim po prostu więcej się ruszać. Nie musi to być od razu gimnastyka czy sport. Zamiast jeździć do pracy samochodem, można przerzucić się na rower, a jeśli jest blisko, chodzić pieszo. Zamiast jeździć windą, chodzić schodami, zamiast spędzać czas przed telewizorem, wybrać się na spacer, na przejażdżkę rowerową, na basen czy choćby popracować w ogrodzie. Można też zapisać się na przykład na kurs tańca bądź pograć ze znajomymi w badmintona. Słowem, chodzi o to, by po prostu aktywnie spędzać czas i czerpać z tego przyjemność, a efekty przyjdą same.