Wpisy w miesiącu: Listopad 2014

podjadanie w nocy

Często efektem jest nocne podjadanie i pojawianie się nowych zbędnych kilogramów. Współpraca z dietetykami jest za to dużo lepszym pomysłem, niż samodzielna próba kształtowania swojego ciała. Profesjonaliści znają się na rzeczy i potrafią pomóc każdej klientce, która tylko jest gotowa podjąć współpracę. Dietetyk po zbadaniu sylwetki, obejrzeniu badań pacjentki i szczegółowym wywiadzie dotyczącym trybu życia, wykonywanej pracy, uprawianych sportów, czy posiadanych nałogów, może zaproponować nam nowy styl życia, dieta przy IBS jest ważna, jest to dieta niestrawność, jak każda dieta jest ważna, dieta i odchudzanie idzie w parze.

Będzie on dotyczył nie tylko nowej, zbilansowanej diety, ale również zmiany stylu naszego życia, nawyków żywieniowych i podejścia do siebie. Zadaniem dietetyka jest nie tylko stworzenie dla klienta odpowiednich posiłków, ale również ukształtowanie jego prawidłowego myślenia. Problem współczesnych kobiet często leży głęboko w ich psychice. Brak akceptacji swojego ciała wpływa na to, że nie potrafią schudnąć. Dietetyk ma za zadanie poradzić sobie również z tym.

 

Błonnik- co jeść, aby schudnąć w zdrowy sposób

Błonnik spełnia ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu przewodu pokarmowego. Z pewnością zmniejsza uczucie głodu, wspomaga metabolizm i zastępuje pokarm, co daje uczucie sytości. Stąd dieta oczyszczająca powinna zawierać błonnik, który jest zdrowy i łatwo można wprowadzić go do swoich posiłków. Błonnik pomaga walczyć z otyłością oraz zmniejsza poziom cholesterolu. Błonnik może być w postaci suplementów lub w produktach spożywczych. Z pewnością błonnik można znaleźć w otrębach pszennych, które są pełnoziarniste, wypełniają żołądek i są bardzo zdrowe. Trzeba je wprowadzać do diety stopniowo, nadmiar może spowodować efekt przeczyszczający lub silne zaparcia i po prostu zaszkodzić. Otręby w odpowiedniej dawce wspomogą metabolizm i pomogą w utracie kilogramów. Ważne, by pić dużo wody. Otręby świetnie nadają się do panierowania kotletów czy do jogurtu naturalnego.

Błonnik zawierają także suszone owoce. Suszona śliwka ma właściwości odkwaszające, pomaga przesuwać pokarm w jelitach. Zjadanie kilku śliwek dziennie pomaga przyspieszać trawienie. Owoce te można dodawać do musli, albo spożywać w postaci przekąski. Zamiast śliwek, mogą to być również suszone brzoskwinie, figi, a także jabłka lub morele. Kokos zawiera także dużo błonnika, najczęściej można spożywać go w postaci wiórek. Oprócz błonnika jest też bogaty w potas w potas, żelazo, wapń i witaminy. Gotowe wiórki kokosowe można dodawać do jogurtu, płatków owsianych lub deseru. Wiórki może zastąpić oczywiście świeży owoc.

Odżywianie w czasie ciąży

Będąc w ciąży, to co podczas tego okresu się spożywa, ma ogromny wpływ na rozwój dziecka. Dlatego bardzo ważna jest zdrowa i odpowiednio zbilansowana dieta. W czasie ciąży trzeba unikać wiele rzeczy. Trzeba unikać surowego mięsa, ryb, fast foodów i innych, które mogą przyczynić się do rozwoju infekcji. Ciężko jest powstrzymać ochotę na czekoladę, jednakże należy starać się jej unikać. Podobnie jak orzechy są to pokarmy alergenne, zatem dziecko może być na nie uczulone. Przybranie na wadze w okresie ciąży jest nieuniknione, dlatego trzeba zrezygnować ze słodkich napojów gazowanych i tłustych przekąsek. Należy unikać wszelkich potraw i innych produktów, które zawierają konserwanty.

W okresie ciąży i nie tylko właściwym posunięciem jest picie wody, około 2 litrów dziennie, by nie dopuścić do odwodnienia własnego organizmu, a także dziecka. Warto zrezygnować z picia mocnej kawy i pić soki owocowe i warzywne oraz mleko. Wypijanie napojów pomaga w zwalczaniu mdłości i nudności. W ciąży najważniejsze jest, by jeść zdrowe i świeże produkty. Warto jeść dużo zielonych warzyw i pomarańczy, a także czerwone mięso, które może uchronić przed anemią. Mleko i przetwory mleczne dostarczą dużo wapnia, które dziecko potrzebuje. Podczas ciąży warto pamiętać o witaminie B oraz beta-karotenie, a także trzeba dostarczać organizmowi witaminy C.

Odchudzanie a środki na odchudzanie

Z odchudzaniem raczej do tej pory chyba każda osoba miała styczność, nawet gdy nie osobiście, to ktoś z bliskich z pewnością stosował dietę. Jedni wychodzili z tego cało, inne próby kończyły się fiaskiem. Ważna przede wszystkim jest metoda odchudzania, rozważna. Przed przyjmowaniem środków na odchudzanie i stosowaniem diety cud, trzeba dokładnie to przeanalizować. Odchudzanie to nie tylko fizyczny proces, ale też zachodzi w psychice. Jeżeli nie będzie motywacji, efekty mogą nie dojść do skutku. Podstawą diety jest stosowanie błonnika. Jego źródło można znaleźć w razowym chlebie, ryżu, owocach i warzywach.

W odchudzaniu ważne jest ustalenie listy produktów i wielkości ich przyjmowania. Posiłki z pewnością maja być niewielkie i spożywane często w regularnych odstępach. Najlepszym rozkładem jest 5 posiłków co 3-4 godziny. Nie należy zapominać o śniadaniu, które daje energię na cały dzień. Dużo osób, szczególnie kobiet zastanawia się nad wyborem tabletek na odchudzanie. W tym przypadku przyda się ekspert, który zdiagnozuje przyczynę otyłości i na tej podstawie dobierze odpowiednie środki.

Kilka zasad pomagających schudnąć

Częstym błędem u osób chcących stracić na wadze jest właśnie pomijanie głównego posiłku, jakim jest śniadanie oraz pomijanie jedzenie pierwszego posiłku około południa. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, który dostarcza energii i pobudza metabolizm. Na śniadanie należy sięgać po konkretne i sprawdzone produkty. Jedzenie drożdżówek i batoników to chwilowe rozwiązanie. Kolejnym posiłkiem powinien być obiad, który jednocześnie nie powinien być ostatnim posiłkiem. Nie można również zapomnieć o kolacji. Myślenie, że po godzinie 18 już się nie powinno jeść to bzdura. Posiłki powinny być dobrze skomponowane i powinny zawierać wszystkie potrzebne witaminy.

Żeby schudnąć przede wszystkim trzeba jeść 4-5 pełnowartościowych posiłków, co 3- 4 godziny, w których powinny znaleźć się węglowodany złożone, białko, tłuszcze roślinne, warzywa i owoce świeże i najlepiej surowe. Zawsze należy pamiętać o śniadaniu. Drugie śniadanie też nie powinno być pominięte. Obiad z kolei nie powinien być obfity, ale kaloryczność powinna być wyższa niż w pozostałych posiłkach. Kolację powinno się jeść 2-3 godziny przed snem.

Odżywianie podczas treningu

Codzienna aktywność fizyczna zwiększa wydatki energetyczne organizmu. Więc nawet, jeśli celem treningów jest spadek tkanki tłuszczowej, trzeba zwiększyć kaloryczność diety. Z pewnością trzeba pamiętać o jedzeniu śniadania. Bilans odżywczy posiłków powinien być odpowiedni. Każdy z posiłków powinien składać się z właściwej ilości białek, tłuszczy i węglowodanów. Te ostatnie są podstawą żywienia i głównym źródłem energii. Każde danie powinno również zawierać warzywa i owoce, będące źródłem wielu witamin i minerałów. Dieta powinna być przyporządkowana indywidualnie, gdyż każda osoba ma inne wymagania i nawyki żywieniowe, dlatego dietetyk zawsze podchodzi indywidualnie do swojego pacjenta.

Przy aktywnym wysiłku fizycznym, a właściwie przed nim, należy również zjeść posiłek. Systematyczne posiłki w czasie treningu zapewnią odpowiednią dietę. Przedtreningowy posiłek powinien być konsumowany od półtorej do dwóch godzin przed wysiłkiem. Posiłek taki powinien zawierać węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, czyli pieczywo razowe, grube kasze, ryż brązowy, makarony pełnoziarniste. Po treningu również trzeba zadbać o posiłek, by nadrobić straty w organizmie i niedobory.

Mity na temat odchudzania

Przez lata powstało kilka nieprawdziwych teorii na temat odchudzania. Największym mitem jest założenie, że im mniej się je, tym bardziej się chudnie. Jeżeli ograniczymy spożywanie posiłków do jednego lub dwóch dziennie, to wcale nie przyniesie nam to wymarzonego efektu odchudzania, a jedynie spowolnimy swój metabolizm. Należy przyjmować pięć posiłków dziennie w małych ilościach. Głodówka jest najgorszym sposobem na odchudzanie, ponieważ spowalnia nasz organizm.

Błędem jest także rezygnowanie z jedzenia śniadań. Nie wspomaga to odchudzania, lecz powoduje większy głód w ciągu dnia. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem. Nie należy także wierzyć w skuteczność drastycznych diet.  Gwałtowne obniżenie ilości spożywanych kalorii zaburza tylko przemianę naszej materii. Do mitów należy także wspomagająca w odchudzaniu moc alkoholu, poleganiu na jedzeniu samych warzyw i owoców, całkowita rezygnacja z jedzenia ziemniaków. Podsumowując, zanim przystąpimy do odchudzania, musimy nabyć dużo wiedzy, aby nie popełniać głupich błędów.

Schudnąć przed urlopem

Kiedy przychodzi czas urlopu, wiele osób nagle chciałoby szybko schudnąć, aby jak najlepiej prezentować i czuć się w letnich ciuchach, czy w stroju kąpielowym. Każda kobieta chciałaby mieć wcięcie w tali, czy też szczupłe nogi. Proces odchudzania wymaga trochę czasu, inaczej wiąże się z efektem jo-jo. Można go jednak trochę przyspieszyć. Musimy dostarczać organizmowi odpoiednią ilość składników pokarmowych – węglowodanów, tłuszczów oraz białek. Trzeba mieć silną wolę, aby nie zjadać zbyt wielu tłuszczów, czy cukrów. Czasami niełatwo jest się oprzeć słodyczom, zwłaszcza przechodząc koło cukierni, czy baru.

Jednak chcąc szybko zrzucić zbędne kilogramy, musimy oprzeć się pokusie. Dietę najlepiej jest ustalić ze specjalistą, który odpowiednio ją zbilansuje. Bardzo ważne jest, aby jak najwięcej gotować samemu i wyrzekać się przetworzonych produktów. Do diety trzeba też niewątpliwe dodać aktywność fizyczną. Bardzo pomocne są siłownie lub kluby fitness, jednak można też ćwiczyć samemu. Najlepiej ćwiczyć 3-5 razy w tygodniu.

Kiedy dieta nie działa

Czasami mimo pełnego zaangażowania w proces odchudzania, nie widzimy żadnych efektów. Warto wtedy zastanowić się, czy nie popełniamy jakiegoś błędu. Dobrze ułożona dieta powinna zawierać określone proporcje pokarmów, zawierać zarówno białka, węglowodany jak i tłuszcze. Jedzenie nie powinno odbywać się także zbyt szybko, w pośpiechu, byle jak. Należy usiąść i spokojnie zjeść. Trzeba pamiętać o zjadaniu odpowiedniej ilości owoców i warzyw, które zawierają błonnik, mnóstwo witamin i minerałów. Wystrzegać natomiast trzeba się gotowych sosów, soków owocowych, słodkich napoi. Najlepiej jak najbardziej ograniczyć spożywanie posiłków w barach, restauracjach i gotować samemu.

Należy także pamiętać o piciu odpowiedniej ilości wody, wysypianiu się, czy unikaniu stresu. Częstym błędem jest także jedzenie za mało, zbytnie ograniczanie posiłków, co spowalnia metabolizm. Jeśli chodzi o ćwiczenia i aktywność fizyczną, nie należy tego robić z pustym żołądkiem. Zastosowanie wymienionych zasad na pewno uskuteczni odchudzanie.

Śniadanie najważniejszym posiłkiem

Podczas odchudzania nie wolno popełnić wielkiego błędu, jakim jest nie jedzenie śniadań. Bowiem nie liczy się tylko to, co jemy na diecie, ale też godziny spożywania posiłków. Spożywając największy posiłek na śniadanie, mamy największe prawdopodobieństwo na utratę wagi oraz centymetrów. Ponadto, zjadając na śniadanie kawałek czekolady lub ciastka, mamy mniejsze stężenie glukozy i trójglicerydów we krwi w ciągu dnia, a to przekłada się na zmniejszone ryzyko wystąpienia chorób serca, cukrzycy typu II, nadciśnienia tętniczego i wysokiego poziomu cholesterolu.

Jak wykazują badania, spożywanie obfitych śniadań przynosi dużo lepsze efekty od spożywania obfitych kolacji. Dzięki porządnemu śniadaniu, w ciągu dnia będziemy mieć również mniejszą chęć na podjadanie oraz mniejsze poczucie głodu. Podsumowując, należy pamiętać najważniejszym posiłku dnia, ponieważ nie tylko wspomaga on proces odchudzania, ale też wpływa pozytywnie na nasze zdrowie. Nasza dieta nigdy nie będzie skuteczna, jeśli będziemy rezygnować ze śniadań.