Szukaj

Wpisy w miesiącu: Październik 2014

Zielona kawa – wspomagacz odchudzania

W zielonej kawie występuje kwas chlorogenowy - organiczny związek z grupy polifenoli. Jest on mocnym przeciwutleniaczem walczącym w organizmie z wolnymi rodnikami. Kwas ten ma właściwości obniżające wchłanianie cukru i zwiększające wrażliwość na insulinę. CO najważniejsze, wpływa także na spalanie tkanki tłuszczowej. W styczniu 2012 roku zostało opublikowane jedno z najaktualniejszych badań dotyczących zielonej kawy. Badanie przeprowadzono na 16 osobach w wieku między 22 – 46 lat. Podczas jego trwania sprawdzano wagę uczestników, BMI, % udział tkanki tłuszczowej, tętno oraz ciśnienie. Wszyscy uczestnicy mieli problem z nadwagą.

Wszystkim im podawano ekstart z zielonej kawy. Wyniki wskazały na utratę wagi w trakcie przyjmowania tego ekstraktu. U uczestników nie wystąpiły żadne skutki uboczne. Zieloną kawę można kupić w aptekach. Należy zwrócić uwagę, czy ekstrakt z nasion kawy jest standaryzowany na kwas chlorogenowy oraz czy występują w nim jeszcze inne składniki wspierające proces odchudzania, takie jak chrom czy też ekstrakt guarany.

Korzyści z picia wody

Utrata wagi to tylko jedna z korzyści, jakie przynosi picie wody w odpowiednich ilościach. Regularne picie wody wspomaga proces odchudzania. Bez odpowiedniej ilości wody nie da się utrzymać dobrej diety. Woda transportuje składniki odżywcze i przyczynia się do wydalania produktów przemiany materii, które dla organizmu są toksyczne. W organizmie woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania wszystkich komórek. Woda orzeźwia, dodaje energii, wspomaga metabolizm, dodaje chęci do pracy. Pomaga uniknąć niektórych chorób. Natomiast niedobór wody wpływa na nasze samopoczucie, powoduje znużenie, zmęczenie, osłabienie. Powinno się pić średnio około dwóch liter wody w ciągu doby.

Istnieje kilka zasad kiedy i ile powinniśmy pić wody. Zaraz po przebudzeniu się powinniśmy wypić 1-2 szklanki. W ciągu dnia należy pić pól godziny przed posiłkiem oraz około dwóch godzin po. Trzeba także pić zawsze przed aktywnością fizyczną. Nie powinno się jednak pić za dużo wody, ponieważ jej nadmiar wypłukuje cenne sole mineralne.

Czy warto chodzić na siłownię

Istnieje wiele stereotypów, według których siłownia to miejsce spotkań mięśniaków, czy też pięknych dziewczyn o nienagannych figurach. Jednak siłownia jest najlepszym miejscem do pracy nad sobą dla każdego. Dzięki niej jest się w stanie zgubić nadprogramowe kilogramy, zwiększyć wytrzymałość oraz poprawić swoje samopoczucie. Na siłowni są instruktorzy, których możemy poprosić o pomoc. Odpowiedzą na nasze pytania, rozpiszą plan treningowy, pokażą, jak wykonywać ćwiczenia. Urządzenia w siłowniach wbrew pozorom mogą się od siebie bardzo różnić, dlatego pytania o to, jak z nich korzystać, są zupełnie naturalne.

Wiele siłowni ma w ofercie także basen, saunę oraz szereg ciekawych zajęć takich jak rumba, joga, pilates i wiele innych, więc każdy może znaleźć coś dla siebie. Dzięki siłowniom pracownicy umysłowi mają szanse dobrze wyglądać. Siedzenie za biurkiem nie sprzyja naszym figurom i uprawianie sportu jest, więc jedynym sposobem na ukształtowanie zdrowej, atrakcyjnej sylwetki. Bez sportu sami skazujemy się na szereg chorób czy nadprogramowe kilogramy.

Ćwiczenia w domu

Istnieje kilka sprawdzonych sposobów i ćwiczeń, które powodują szybki spadek wagi. Nie wystarczy bowiem sama dieta i zdrowy tryb życia, aby schudnąć. Trzeba także postawić na aktywność fizyczną. Można ćwiczyć, oglądając filmiki z gotowymi treningami. Jest ich bardzo dużo, dlatego każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Są wygodne, ponieważ nie musimy sami zastanawiać się, co ćwiczyć. Jeśli jednak nie jesteśmy zwolennikami gotowych treningów, można także skomponować własny zestaw w oparciu o skuteczne ćwiczenia. Najlepszym sposobem na pracę nad ciałem w domu są ćwiczenia siłowe.

Odpowiednio wykonane zapewniają pozbycie się nawet 40% tłuszczu. Warto rozbudować tkankę mięśniową, gdyż to właśnie mięśnie spalają tłuszcz, nawet, gdy odpoczywamy. Można wykonywać: spięcia brzucha, przysiady ze sztangą, ćwiczenia z drążkiem czy z hantlami. Nie wolno zapomnieć o rozgrzewce. Jeśli nie odpowiadają nam ćwiczenia siłowe, można zawsze wybrać wyjście na spacer, rower, czy basen. Ćwiczyć należy od 3 do 5 razy w tygodniu, 30-60 minut.

Zasady zdrowego odżywiania

Istnieje kilka zasad zdrowego i racjonalnego odżywiania. Najważniejsze jest spożywanie dużej ilości owoców i warzyw. Są one nieocenionym źródłem witamin, minerałów, błonnika pokarmowego i fitozwiązków. Zmniejszają ryzyko wystąpienia niektórych chorób. Warzywa powinny znajdować się praktycznie w każdym naszym posiłku. Po owoce warto sięgać jako po przekąskę. Bardzo ważne jest tez to, aby jeść regularnie i w odpowiednich ilościach. W ciągu dnia powinno się zjadać pięć niedużych posiłków. Zawsze należy zacząć od porządnego śniadania. Kolejne posiłki powinny być spożywane co 3-4 godziny.

Jedzenie w ten sposób zapewnia mnóstwo energii przez cały dzień oraz chroni przed napadami głodu i zmęczeniem. Jeśli chcemy zdrowo się odżywiać powinniśmy unikać gotowych, przetworzonych produktów. Fast-foody są naszymi wrogami. Wysoce przetworzone produkty nie niosą ze sobą nic dobrego. Zawierają masę konserwantów, wzmacniaczy smaku i zapachu. Do tego mają wysoką zawartością tłuszczu i soli. Należy także unikać soli, pic odpowiednie ilości wody, uprawiać dużo sportu.

Zdrowe odżywianie – jak zacząć

Warto zawsze pamiętać, że nasze zdrowie zaczyna się na talerzu. Jedzenie ma ogromne znaczenie dla naszego organizmu. Chcąc żyć długo i cieszyć się zdrowiem, nie można objadać się Fast-foodami, słodyczami i popijać colą. Od czego zatem zacząć zdrowe odżywianie? Najważniejsze to mocne postanowienie i wyznaczenie sobie celu. Następnie trzeba zrobić porządek w naszej kuchni., lodówce, szafkach. Wyrzucamy wszystkie przetworzone, napakowane konserwantami produkty, czyli np. sosy, produkty puszkowane, zupki w proszku, ketchupy, majonezy, margaryny, dżemy, chipsy, biały cukier, sól, mrożonki, napoje gazowane i tym podobne.

Następnie robimy zdrowe zakupy. Warto wybrać się do warzywniaka oraz do sklepu ze zdrową żywnością. Kupujemy świeże warzywa i owoce oraz owoce suszone, sól morską, herbaty, naturalne słodziki, przyprawy, zboża - głównie płatki owsiane. Warto także zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia kuchenne. Teraz tylko wystarczy zapoznać się z odpowiednimi przepisami na zdrowe posiłki i zacząć gotować.

Dieta Dukana

Twórcą tej diety jest doktor Pierre Dukan. Dieta stawia na spożywanie produktów białkowych. Skuteczność diety możliwa jest dzięki specjalnie opracowanej koncepcji, składającej się z czterech faz, z której każda kolejna jest mniej restrykcyjna i wymaga od nas coraz mniej poświęcenia. Kolejne fazy diety : uderzeniowa, naprzemienna, utrwalanie efektów, faza stabilizacji. Proteiny (białka) są niskokalorycznymi składnikami odżywczymi, które wymagają największych nakładów energii do ich przetworzenia i wykorzystania przez nasz organizm. W diecie tej wyeliminowane zostają węglowodany oraz tłuszcze.

Dieta nie narzuca nam rytmu posiłków. Chudniemy jedząc i nie odczuwając głodu. Ważnym elementem w diecie Dukana jest picie odpowiedniej ilości wody – około 1, 5 litra dziennie. Skuteczność diety wzrasta wówczas, gdy podejmiemy regularną aktywność fizyczną. Doktor Dukan najbardziej poleca codzienny marsz. Opisana dieta ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Pozwala utracić wagę, jednak może być niebezpieczna dla naszego zdrowia.

Efekt jo-jo

Dieta to niestety tylko połowa sukcesu. Trzeba jeszcze utrzymać nową wagę. Nie wolno powrócić do dawnych nawyków, ponieważ kilogramy bardzo szybko wrócą. Kilogramy wrócą do nas także wtedy, gdy zastosowaliśmy dietę zbyt drastyczną, gdy schudliśmy za szybko. Nie ma diety cud. Na zawsze trzeba pozmieniać nawyki żywieniowe, wpoić sobie pewne zasady i nawyki. Najgorsze, co można zrobić, to wyznaczyć dzień zakończenia diety i wraz z jego nastąpieniem dalej grzeszyć, czyli jeść niezdrowo. Błędem jest także stosowanie diety głodówkowej.

Można wytrzymać kilka dni, a później przychodzi wzmożony apetyt i czar pryska. Aby schudnąć, trzeba jeść. Tak więc jeśli popełnimy opisane błędy, efekt jo-jo jest gwarantowany. Dieta to styl życia i jeśli już się jej podejmiemy, zdrowe nawyki muszą pozostać z nami na zawsze. Musimy dalej trzymać się regularnego jedzenia w odpowiednich ilościach. Tak samo na zawsze powinna z nami pozostać aktywność fizyczna, która będzie chronić przed powrotem dodatkowych kilogramów.

Grać w tenisa

74Korty tenisowe położone w doskonałych, zacisznych miejscach są doskonałym obiektem umożliwiającym realizowanie swojej pasji, którą jest gra w tenisa. Jest to sport niezwykle relaksujący oraz wzbudzający pozytywne emocje w osobach, które opanowały techniki oraz taktykami w stopniu profesjonalnym. Aby mówić o prawdziwiej umiejętności tej gry, należy wcześniej skorzystać z usług takich miejsc jak szkoła tenisa. Miejscem godnym polecenia jest Kraków.

Tutaj bowiem dla tenisistów powstają liczne korty, położone na terenie tego miasta. Instruktor tenisa to osoba nastawiona w sposób przyjazny do swoim graczy, umiejąca dostosować się do odpowiedniego wymiaru godzin w jakich uczestnicy kursu mogą zjawiać się na treningach. Niezwykle istotne jest skonsultowanie z trenerem intensywności oraz częstości treningów, gdyż każdy przejawia inny potencjał oraz predyspozycje fizyczne. Instruktor to osoba, która dokona obiektywnej oceny oraz udzieli cennych wskazówek. Trener tenisa powinien także dać możliwość wyboru treningów w grupie bądź indywidualnych, gdyż każdy przejawia inne usposobienie. W Krakowie taka opcja jest możliwa.

Co dają nam ćwiczenia?

Aktywność fizyczna nie tylko pomaga nam uporać się z nadprogramowymi kilogramami. Przynosi o wiele więcej korzyści dla naszego zdrowia i organizmu. Podczas wysiłku fizycznego w organizmie dokonuje się szereg zmian - zwiększa się zapotrzebowanie mięśni na tlen i materiały energetyczne, wzrasta wydzielanie produktów przemiany materii. Największe zmiany dokonują się w układach krwionośnym, kostnym, oddechowym. Ćwiczenia obniżają ciśnienie, zmniejszają ryzyko wystąpienia niektórych chorób, zwiększają ilość masy kostnej, wpływają na wzrost cholesterolu, powodują pozytywne zmiany układu krążenia, poprawiają odporność, mobilizują układ immunologiczny.

Podczas wysiłku fizycznego w naszym organizmie wytwarzane są również endorfiny, czyli hormony szczęścia. Dzięki temu mamy lepsze samopoczucie, większą chęć do pracy, do życia. Zmniejsza się uczucie niepokoju, stresu, możliwość wystąpienia depresji. Osoby uprawiające sport często mówią, że czują się pewniejsze siebie. Tak więc aktywność fizyczna ma niezliczoną ilość zalet i jest dobra dla każdego.