Szukaj

Wpisy w miesiącu: Wrzesień 2014

Profesjonalny trener

77Aby w sposób profesjonalny opanować techniki i taktyki tenisa ziemnego, niezbędne będzie skorzystanie z usług takich miejsc jak szkoła tenisowa. Samodzielnie bowiem nie można przyswoić wszystkich metod, a jest to niezwykle istotne. Tenis ziemny bowiem ma to do siebie, iż wymaga posiadania dużej siły w rękach. Jeżeli serw czy trzymanie rakiety będzie nieodpowiednie, można doprowadzić do uszczerbku na zdrowiu. Taka osoba jak trener tenisa jest właśnie po to, aby pomóc nam wystrzegać się podobnych kontuzji.

Po opanowaniu profesjonalnych technik prawdopodobieństwo narażenia się na nie jest znacznie mniejsze. Tenis jest sportem, który dostarcza prawdziwych emocji i może stać się prawdziwą pasją dla aktywnych graczy. Zawodnicy, którzy uczęszczają do szkoły tenisa mogą pokazywać swoje umiejętności podczas takich zawodów jak sparingpartner. Są one organizowane dość często, gdyż gracze chętnie biorą w nich udział i stanowią one doskonałe widowisko. Każdy, kto przeżywa podczas oglądania takich rozgrywek duże emocje, powinien zastanowić się nad tym, aby także skorzystać z lekcji tenisa ziemnego.

Dieta na płaski brzuch

Istnieje kilka dietetycznych zasad pomagających pozbyć się zbędnego tłuszczyku z brzucha. Cała filozofia polega na tym, aby spożywać produkty zalecane, a unikać tych produktów, które mają właściwości wzdymające. Głodówka na pewno nie jest dobrym wyjściem, należy jeść 5 posiłków dziennie, zachowując między nimi wyraźne przerwy. Najlepiej dostarczać organizmowi d 1000 do 1200 kcal. Istnieje lista produktów, które sprzyjają w walce o płaski brzuch. Są to: produkty mleczne zawierające żywe kultury bakterii oraz gotowane lub grillowane chude mięso i ryby, płatki owsiane i siemię lniane, orzechy, jabłka, chudy nabiał.

Należy także wypijać codziennie minimum 1, 5 litra niegazowanej wody mineralnej. Wskazane jest także picie jogurtów z żywymi kulturami bakterii oraz stosowanie ziół, które przyśpieszają trawienie i łagodzą wzdęcia - majeranek, gorczyca, pieprz. Unikać natomiast trzeba soli, która zatrzymuje wodę w organizmie, gazowanych napojów, słodyczy, Fast fordów, dań smażonych. Oczywiście, aby mieć płaski brzuch, trzeba też ćwiczyć.

Najważniejszy jest trening

Kraków jest wspaniałym miastem, a ponadto można nauczyć się w nim profesjonalnej gry w tenisa. Dzięki temu, iż powstała tutaj wysokiej klasy szkoła tenisa, wielu ludzi może opanować tę grę do perfekcji i cieszyć się swoimi umiejętnościami podczas wolnych chwil. Zauważamy, iż takie szkolenia przyciągają dużą liczbę ludzi, zarówno starszych jak i młodszych. W tym sporcie próbują swoich sił także małe dzieci, co daje dużą szansę na uczynienie z nich prawdziwych sportowców. Jak wiadomo, aby odnieść sukces należy mieć za sobą wiele lat ciężkiej pracy i regularnych treningów.

Instruktor tenisa jest to osoba z doskonałym podejściem, dzięki czemu osoby zainteresowane będą mogły ukończyć kurs w doskonałej, przyjaznej atmosferze. Taka nauka gry może przynieść naprawdę wiele miłych chwil, a mowa tutaj między innymi o takich rozgrywkach jak sparingpartner. Zawodnicy rywalizują ze sobą, aby zaprezentować swoje zdobyte umiejętności. Takie spotkania bardzo często stanowią naprawdę duże widowisko i są godne udziału. Nauka tenisa ziemnego może być prawdziwą przyjemnością jeżeli tylko osoba wykazuje dużo silnej woli oraz zaangażowania w treningi.

Czy warto pójść do dietetyka

Jeśli podejmowane przez ciebie próby odchudzania się nie przynoszą pożądanych efektów, warto rozważyć wizytę u dietetyka. Dietetycy specjalizują się w doborze indywidualnego sposobu żywienia dla każdego pacjenta. Dietetyk ustala dietę uwzględniając stan twojego zdrowia, wiek, płeć, aktywność fizyczną, nawyki, cele. Najpierw przeprowadza wywiad, bada stan naszego zdrowia, a dopiero później może przygotować dla nas odpowiednią dietę. Dba nie tylko o utratę zbędnych kilogramów, ale przede wszystkim o twoje zdrowie. Uczy zdrowym nawyków żywieniowych na całe życie.

Zaproponowana przez dietetyka dieta, a właściwie racjonalny sposób żywienia, to nie głodówka, ani pasmo wyrzeczeń. Dietetyk określi błędy w twoim odżywianiu i pomoże ci je wyeliminować. Jego rola nie kończy się tylko na ustaleniu odpowiedniej diety. Później także kontroluje postępy oraz stan naszego organizmu i ewentualnie zmienia zalecenia. Tak więc jak najbardziej warto udać się do tego specjalisty po pomoc w walce z kilogramami.

Bieganie, a odchudzanie

Bieganie może być niezwykle skuteczne w zrzucaniu zbędnych kilogramów. Kiedy biegniemy, angażujemy do pracy mnóstwo mięśni. Podczas biegania pracują mięśnie ze. strefy problematycznej, czyli brzuch, biodra, pośladki i uda. Podczas biegu pierwsze 20-30 minut organizm w ok. 80 procentach czerpie energię z węglowodanów, a w ok. 20 procent z tłuszczy. Warto biegać dłużej niż 30-40 minut, najlepiej rano, ponieważ wtedy nasz metabolizm pracuje najszybciej. Przed treningiem najlepiej spożywać węglowodany. Inaczej będzie nam trudniej ze spalaniem kalorii.

Nigdy nie biegamy na czczo, ponieważ wtedy uszczupleniu ulegnie głównie tkanka mięśniowa, a nie zgromadzony tłuszcz. Kluczem do sukcesu jest zdecydowanie systematyczność. Najlepiej biegać co najmniej trzy razy w tygodniu. Ważne, żeby na początku się nie przeforsować. Po treningu należy zjeść coś z węglowodanów np. banana oraz jakąś godzinę później pełnowartościowy posiłek. Podsumowując, długotrwały jogging jest najlepszą metodą na budowanie wytrzymałości biegowej i spalanie tłuszczu.

Kolacja podczas diety

Krąży mit, że będąc na diecie należy zrezygnować z jedzenia kolacji lub jeść ją przed godziną 18. Są to jednak bzdury. Kolację jeść trzeba, inaczej może się zdarzyć tak, że będziemy wieczorem podjadać (np. oglądając telewizję) lub obudzimy się głodni. Lekka kolacja uspokoi, odpręży i zapewni spokojny sen. Teoria, że nie należy jeść po 18 miała słuszność dawniej, kiedy ludzie wcześniej wracali z pracy i wcześniej kładli się spać. W dzisiejszych czasach często o 18 wracamy dopiero do domu. Pora ostatniego posiłku powinna być dostosowana do indywidualnego rytmu dnia. Kolację należy jeść dwie – trzy godziny przed snem. Wieczorny posiłek powinien być lekkostrawny.

Zbyt obfity może spowodować ból brzucha, wzdęcia lub zły sen, ponieważ żołądek w nocy zamiast wypoczywać będzie trawił pokarm. Nie należy jeść dań tłustych, smażonych, słodyczy, fast fodów. Najlepiej zjeść około 250 kcal. Można zdecydować się na pełnoziarniste pieczywo, chudy nabiał, jogurt naturalny, chude mięso, rybę lub warzywa i owoce.

Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska w ostatnim czasie staje się coraz bardziej popularna. Inne jej nazwy to dieta szwedzka, duńska lub Mayo. Jest określana jako trzynastodniowa droga do sukcesu. Jest to dieta niskowęglowodanowa i niskokaloryczna. Nie mogą jej stosować osoby z nadciśnieniem, chorobami nerek i żołądka. Nie powinny jej także stosować osoby mające na co dzień styczność z wysiłkiem fizycznym. Wskazana natomiast jest dla osób zdrowych i po konsultacji z lekarzem, ponieważ to dieta bardzo restrykcyjna i wymagająca. Średni spadek wagi w ciągu trzynastu dni to 5 – 7 kilogramów. Dieta opiera się na siedmiu powtarzających się jadłospisach, których celem jest przyspieszenie przemiany materii na zawsze.

Można ją stosować raz na 2 lata. Jadłospis jest ubogi w składniki odżywcze i dosyć monotonny. Spożywasz dokładnie 3 posiłki dziennie - śniadanie, lunch i obiad. Nie ma mowy o jakimkolwiek podjadaniu. Główne składniki menu to: mięso, jajka, sałata, niektóre owoce. Należy także przynajmniej 2 litrów niegazowanej wody mineralnej dziennie. Dieta ta jednak może nieść skutki uboczne i być niebezpieczna.

Praca dietetyka

21Bardzo często bywa tak, że w ostatnich czasach ludzie decydują się na odchudzanie na własną rękę. Chcą być szczupli, bo takie są kanony piękna wyznaczane przez media. Jednakże nie zawsze to, co robimy ze sobą aby schudnąć, jest dobre dla naszego organizmu. Bywa tak, że możemy sobie bardzo poważnie zaszkodzić i naprawdę osiągnąć efekty odwrotne od zamierzonych. Bywa tak, że niewłaściwe posiłki doprowadzą nasz organizm do wycieńczenia. Bywa też tak, że sporo schudniemy, a potem powróci efekt jojo. Tak więc nie warto przesadzać i odchudzać się na własną rękę. W tym przypadku bardzo pomocny okazuje się pomoc dietetyków. Tacy ludzie znają się idealne na temacie związany z właściwym odżywianiem się i są w stanie zaradzić każdemu problemowi. Tak więc ludzie chcący coś w sobie zmienić, mogą się do nich udać i tam zostanie opracowana specjalna i indywidualna dieta. Każdy organizm jest bowiem inny i inaczej będzie reagował na jakieś posiłki. Tak więc nie mogą wszyscy stosować takich samych diet, ponieważ jednym one pomogą, a drugim wręcz odwrotnie.

Czy zastapić słodycze na diecie?

Decydując się na dietę musimy bezwarunkowo pożegnać się z wszelakimi słodyczami. Nie jest to jednak wyzwanie łatwe, ponieważ słodkości to ulubiony przysmak większości osób. Czasami od samego patrzenia na nie, nabieramy ochoty na ich zjedzenie. Jednak warto zastąpić je zdrowymi i naturalnymi produktami, ponieważ nie po to męczymy się i ćwiczymy, aby zaprzepaścić efekty. Zamienniki słodyczy nie są tak kaloryczne i na pewno wyjdą nam lepiej na zdrowie. Zatem jeśli przyjdzie nam nieodparta chęć na cos słodkiego, warto sięgnąć np. po owoce. Należy jednak jeść je z umiarem, ponieważ również zawierają cukier. Równie dobrymi środkami zastępczymi są warzywa, a w szczególności marchewka.

Jest słodka w smaku, a ponadto zawiera mnóstwo witamin. W chwilach słabości można także sięgnąć po orzechy, które przynoszą dużo korzyści dla naszego organizmu lub musli, czyli pyszną mieszankę zbóż i suszonych owoców. Można także samemu w domu upiec ciasteczka owsiane lub batoniki zawierające miód zamiast cukru.

Jak pracuje dietetyk

Tak więc powierzając swoje ciało dietetykom będzie można być pewnym, że to, co zalecą takowi do zjedzenia, na pewno przyniesie jakieś pożądane efekty, jeżeli oczywiście będzie się tego przestrzegać. Nieraz bywa tak, że człowiek musi zostać na chwilę pod obserwacją takich specjalistów, aby opracowana dieta mogła być jak najbardziej dokładna. Ludzie bardzo otyli nieraz chcieliby drastycznie schudnąć i na własną rękę stosują bardzo ekstremalne diety, o których wyczytali. Przykładem jest dieta 1000 kalorii. Ale jak się okazuje, tacy ludzie nie mogą od razu przechodzić do takich diet. Ich posiłki nie mogą naraz stać się o trzy czwarte mniejsze, aniżeli kiedyś, piperyna na odchudzanie jest dość popularna, suplementy diety odchudzanie to w obecnych czasach kapsułki na odchudzanie czy inne różne środki na odchudzanie.

Stąd też potem wynikają różne zasłabnięcia, brak energii, złe samopoczucie czy nawet choroby. Ludzie po prostu nie maja pojęcia na temat diet, a chcieliby coś w tym kierunki ze sobą zrobić. Warto więc zapamiętać, że w takim wypadku bardzo ważne jest to, żeby zaufać dietetykowi nawet wtedy, kiedy wydaje się nam, że jego zalecenia są irracjonalne. Taka osoba na pewno zna się na tym, co robi. Najpierw dokładnie analizuje się wzrost i wagę danej osoby, następnie bada się jego grupę krwi i poznaje różne choroby, przykładowo cukrzycę. Wiadomo bowiem, że do cukrzyków dieta musi być całkiem inna.

Potem poznaje się to, jak wyglądał dzień takiego człowieka. Jak bardzo był aktywny fizycznie i jak dużo i kiedy jadł. Dodatkowo ważne jest dla takich ludzi, aby przeanalizować ich dzień pod względem pracy. Jeżeli ktoś pracuje fizycznie i nie ma szans na to, aby o danej porze coś zjeść, dietetyk musi o tym przecież wiedzieć, aby potem móc dostosować odpowiednią dietę. Tak więc wygląda praca takich ludzi, którzy ustalają dla innych racje żywnościowe oraz ich jakość. Dzięki temu można zyskać lepsze życie, czując się dobrze i w pełni sił. Warto skorzystać z pomocy takich specjalistów.